A Degree Below Your Means
Spock Studios

A Degree Below Your Means (2012, Založba Radia Študent - ZARŠ) je tretja samostojna izdaja projekta Spock Studios, ki je bil leta 2010 izbran tudi med udeležence Klubskega maratona RŠ. Pri založbi Cheaptunes je v letu 2008 letu luč sveta ugledala prva plošča z naslovom The Universe And Beyond, 2010 pa še plošča z naslovom 120mm.

 

 

Video za komad Undertaker iz plošče A Degree Below Your Means (2012, Založba Radia Študent - ZARŠ):

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=lrH1ZoHaQX8

 

Tolpa Bumov:

 

 

Luka Vučkovič recenzira tretjo studijsko ploščo Spock Studios z naslovom A Degree Below Your Means... * v celoti Spock Studios so venomer delovali kot tihi člani Cheap Tunes kolektiva. Če ne ravno najbolj profilirana, pa so vse od solističnih začetkov dalje veljali kot zasedba z najbolj izdelanim tematskim ogrodjem, ki je jasno oznanjalo, da je na Spock Studios vredno počakati. Njihov zanimiv pristop k filmsko navdahnjenemu beleženju glasbe namreč ponuja dovolj tematskih izletov, ki uspejo usmerjati in na svoj način zaznamovati tako proces ustvarjanja kot tudi komponiranja glasbe. Še posebej če ta izhaja iz tradicije zvočnih raziskovanj, ki jih trojec pretaplja znotraj elektronsko generirane glasbe.

 

 

Tako kot v primeru večine članov Cheap Tunes kolektiva, ki je svoj čas uspel združevati kreativno brbotanje v nekem prostoru in času, so tudi Spock Studios s selitvijo k večji neodvisni založbi stavili na afirmacijo zunaj zavetja kolektiva ter svojo tretjo studijsko ploščo A Degree Below Your Means izdali pri Založbi Radia Študent. V tem času so tudi po zaslugi odlične video produkcije ter njenega razumevanja kot elementarnega dela glasbe sprožili širše zanimanje za njihovo ustvarjalno izražanje. Toda učinek plošče A Degree Below Your Means je dvorezen. V duhu konceptualnosti in omenjenih tematskih združevanj glasbenih in filmskih svetov lahko ploščo vsekakor tolmačimo skozi prizmo idejne zasnovanosti ter njihovo tradicijo raziskovanja zvočnih krajin dojemamo kot povsem učinkovito elektronsko analogno simbiozo. Tukaj je jasno izražen širok ustvarjalni domet zasedbe, ki se ne boji preizkusiti v nobenem žanrskem izročilu. Toda v isti sapi lahko rečemo, da na albumu A Degree Below Your Means nastopajo trenutki, ki kažejo, da morda ni najbolje, da njihov avtorski manever ni jasneje izražen.

 

 

To, da Spock Studios niso jasneje definirali svoje orientiranosti – kar je v duhu raziskovalne naravnanosti zasedbe sicer paradoks – je namreč povzročilo, da plošča vseskozi trpi pod pritiskom nekonsistentnosti. Težko se je znebiti občutka, da vseskozi prisostvujemo dvema zasedbama, ki na skupni kompilaciji izmenično izkoriščata svoj čas. Spock Studio so vse, hrupni, nežni, plesni, surovi, toda redko v skupnih imenovalcih. Zdaj jih spoznavamo v luči postrocka, drugič hardcora, v naslednjem trenutku že v plesnih inačicah. Morda je to učinkovit način razbijanja zvočne monotonosti, ki bi zaradi ubrane surove, že kar primitivne zvočne podobe plošče lahko nastopila, toda ravno slednja na koncu ostaja edini vezni člen plošče. Ubrana bipolarnost je še posebej nenavadna, ker Spock Studios na plošči A Degree Below Your Means v elektronsko plesnih trenutkih pokažejo veliko hudomušnosti in kompozicijske dojemljivosti ter se v njem tudi najbolje znajdejo. Taki sta denimo Don't Touch The Stars ali Maybe We Should Try Something Else, ki razkrivata, da je v zgodbi Spock Studios še veliko potenciala.

 

 

Plošča A Degree Below Your Means nikakor ne pomeni koraka nazaj na glasbeni poti trojca Spock Studios, prinaša namreč nekaj najboljših skladb v njihovi diskografiji, toda njihov pravi čas šele prihaja.